Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

1948

Škoda Tudor (z anglického two-door)

se vyráběla od května 1946 do října 1952. Koncepčně vycházel Tudor 1101 z předválečného Populára. Osazen byl čtyřválcovým, vodou chlazeným motorem OHV o obsahu 1089 ccm a výkonu 23,5 kW (32 HP). Maximální konstrukční rychlost je 100 km/h.

V roce 1948 prošel Tudor modernizací a dostal označení Škoda 1102. Tato verze se vyráběla i ve čtyřdveřové variantě. Celkem bylo v obou verzích vyrobeno71.591 kusů.
Tento Mírův kousek byl vyroben v roce 1948 a jedná se o přechodový typ mezi 1101 a 1102. Vyroben byl pro Ministerstvo vnitra, které ho následně v roce 1963 odprodalo soukromému majiteli. Dalším majitelem byl Mírův strýc, který vozidlo vlastnil od roku 1968 a aktivně s ním jezdil až do roku 1988. Následně stál zaparkovaný pár let ve stodole, až se v roce 2012 dostal k současnému majiteli.

V současné době prochází Tudor kompletní renovací, karoserie je rozebrána a připravena na opravu výdřevy a plechů. Renovace podobného kousku je pokaždé běh na delší trať, tak budeme průběžně přidávat do fotogalerie info o tom jak Míra postupuje a těšit se na výsledek.